JPES_Vol 04 N 03
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/15414
Browse
Browsing JPES_Vol 04 N 03 by Author "شوشاني, محمد صالح"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item التناول النسقي العائلي للطفل من ذوي صعوبات التعلم الأكاديمية(جامعة الوادي University of Eloued, 2018-09) شوشاني, محمد صالحتهدف هذه الدراسة للكشف عن أنماط التفاعلات لعائلة الطفل الذي يعاني من صعوبة تعلم أكاديمية (مقاربة نسقية بنائية) باستعمال المقابلة العائلية النسقية واختبار بغية الكشف والتعرف على نمط النسق العائلي الذي به طفل يعاني من صعوبات تعلم أكاديمية وكذلك الكشف عن كون هذه العائلة وظيفية أو غير وظيفية, وتمّ تطبيق أدوات الدراسة على عائلة من مدينة الوادي حيث أسفرت النتائج على أن عائلة الطفل من ذوي صعوبات التعلم الاكاديمية تتميز بنمط النسق المنغلق كما أنها غير وظيفية (سوء أداء وظائفها). The aim of this study is to identify the interaction models for the family of a child with academic difficulties(structural systemic approach) using the family systemic interview and the FAT test to determine if they are functional or non-functional and to identify the model of the family system of a child with academic difficulties, the tools were applied on a family in El - Oued, where the study of models of interactions of the family of the child in learning difficulties academic has resulted in poor performance of their duties. It is also characterized by the closed family style.