JAESS_Vol 02 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/16068
Browse
Browsing JAESS_Vol 02 N 02 by Author "فرحات, أحمد"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item عسر القراءة عند ذوي صعوبات التعلم في الوسط المدرسي(جامعة الوادي - University of Eloued, 2019-12-30) فرحات, أحمد; بن ناجي, عمار عونهدفت الدراسة إلى الكشف عن عسر القراءة عند ذوي صعوبات التعلم في الوسط المدرسي. على تلاميذ السنة الرابعة ابتدائي عسيري القراءة (باللغة العربية)، عددهم 44 بين ذكر و أنثى. فكانت النتائج كالآتي: *لا توجد فروق ذات دلالة احصائية بين الجنسين في الوعي الصوتي عند تطبيق اختبار النص القرائي. * توجد فروق ذات دلالة احصائية بين التلاميذ العاديين و المعسورين في ذاكرة العمل. وختمت الدراسة بجملة من التوصيات.The study aimed to detect dyslexia in people with learning difficulties in school. Students in the fourth grade of primary school, applied to students with dyslexia (in Arabic). There is no difference between ordinary children and children who have difficulty regarding errors in text and phonological awareness. _There is a difference between ordinary children and others who have difficulty in the grades of working memory tests. The research ends with a set of recommendations.