Department of commerce science_master
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/38
Browse
Browsing Department of commerce science_master by Author "ابراهيم, بن يامة"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item "أثر التسويق الالكتروني على العلاقة بين المؤسسة والمشتري في قطاع السياحة دراسة حالة وكالة نوبلي للأسفار والسياحة"(University of eloued جامعة الوادي, 2021) ميلود, صحراوي; يوسف, بلخير; ابراهيم, بن يامة"هدف البحث إلى دراسة أثر التسويق الإلكتروني على العلاقة بين المؤسسة والمشتري في قطاع السياحة من خلال دراسة ميدانية على زبائن وكالة نوبلي للسياحة و الأسفار في ولاية الوادي. استخدم البحث المنهج الوصفي التحليلي واستعان الأساليب الإحصائية في spss لعرض وتحليل نتائج البحث واستخدم الاستبانة بجمع البيانات في مجتمع البحث يألف مجتمع البحث في زبائن وكالة السياحة نوبلي في ولاية الوادي حيث تم توزيع 50 استبانة على عينة غير عشوائية وتم استرجاع 42 استبانة صالحة لأغراض البحث. خلص البحث إلى وجود أثر ذو دلالة إحصائية للتسويق الإلكتروني (الخدمة الإلكترونية- السعر- الترويج الإلكتروني- التوزيع الإلكتروني- تصميم موقع الويب- خدمة الزبون- من الأعمال الإلكترونية الخصوصية) توصل البحث إلى وجود فروقات ذات دلالة إحصائية لأثر التسويق الإلكتروني على العلاقة بين المؤسسة والمشتري (رضا الزبائن) في قطاع السياحة يعزى إلى عامل طريقة التعامل مع الوكالة السياحية. انتهى البحث إلى تقديم مجموعة من التوصيات أهمها: 1- إعادة النظر في استراتيجية التسعير المستخدمة على الخدمات المقدمة الكترونيا عبر موقع الوكالة السياحية بحيث يتم جعل التكاليف أقل وهذا يؤدي في الأخير إلى رضا الزبائن وتشجيعهم على استخدام الموقع الإلكتروني للوكالة 2- تصميم موقع الكتروني محترف حيث يجعل في موقع الوكالة السياحية أكثر سهولة عند الاستخدام وأكثر جاذبية. 3- التركيز على الزبائن الذين يتصلون بالاستعلامات ويزورون مركز الوكالة السياحية على ضرورة استخدام الموقع الإلكتروني للوكالة السياحية لتلبية خدماتهم بسهولة. ""The aim of the research is to study the impact of e-marketing on the relationship between the institution and the buyer in the tourism sector through a field study on the clients of the noubli agency for tourism and travel in eloued state The research used the descriptive analytical method and used the statistical methods in spss to display and analyze the results of the research and used the questionnaire to collect data in the research community. The research community is familiar with the clients of the Voile Tourism Agency in the state of the valley, where 50 questionnaires were distributed to a non-random sample and 42 questionnaires were retrieved, valid for research purposes. The research concluded that there is a statistically significant effect of e-marketing (electronic service - price - electronic promotion - electronic distribution - website design - customer service - private e-business) The research found that there are statistically significant differences for the impact of e-marketing on the relationship between the institution and the buyer (customer satisfaction) in the tourism sector, which changes to a factor in the way the tourism agency is dealt with. The research concluded with a set of recommendations, the most important of which are: 1- Reconsidering the pricing strategy used on the services provided electronically through the tourism agency’s website so that costs are made lower, and this ultimately leads to customer satisfaction and encourages them to use the agency’s website 2-Designing a professional website that makes the tourism agency website easier to use and more attractive. 3- Focusing on customers who contact inquiries and visit the tourist agency center on the need to use the website of the tourism agency to meet their services easily "