RIR_Vol 10 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/18743
Browse
Browsing RIR_Vol 10 N 02 by Author "Ameur, Elhadj"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item The Impact Of Knowledge Management On The Quality Of English Language Teaching: Exploratory Study Of The Views Of A Sample Of Teaching Staff In English Division, Biskra University(جامعة الوادي - University of Eloued, 2020-09-15) Ameur, Elhadj; Grichi, Mohamed; Ben Abid, Faridملخص: في الوقت الحاضر ، أصبحت إدارة المعرفة ضرورة لمؤسسات التعليم العالي من أجل الاهتمام بتحسين جودة أعضاء هيئة التدريس من خلال تطبيق مجموعة من مراحل إدارة المعرفة ، والتي سوف تؤثر إيجابيا على جودة نتائج الجامعة. ويهدف هذا البحث إلى تحديد و توضيح تأثير عمليات إدارة المعرفة على تدريس اللغة الإنجليزية في قسم اللغة الإنجليزية ، جامعة بسكرة ، في العام الدراسي 2017/2018. ومن أجل تحقيق أهداف الدراسة ، قمنا بتصميم استبيان لجمع المعلومات الأولية التي تتكون من 56 عبارة تم توزيعها على أعضاء عينة من الدراسة، البالغ حجمها 47 أستاذا جامعي، في ضوء ذلك تم جمع البيانات وتحليلها ، وتم اختبار الفرضيات. وتم استخدام الحزم الإحصائية للعلوم الاجتماعية (SPSS.V 17). . وقد وجدنا أن هناك تأثير إحصائي كبير على مستوى الدلالة (0.05) لمتغير إدارة المعرفة بأبعادها المختلفة على جودة تدريس اللغة الإنجليزية في شعبة اللغة الإنجليزية بجامعة بسكرة. الكلمات المفتاحية: إدارة المعرفة. جودة تدريس اللغة الإنجليزية. التعليم العالي. قسم اللغة الإنجليزية. جامعة بسكرة. Summary: Nowadays, Knowledge Management becoming a must for higher education institutes to pay more attention to enhance the quality of teaching staff Performance through applying a set of stages of Knowledge Management, which will affect positively the quality of the university outcomes. This Research aims to develop a framework for identifying the relationship or the impact of Knowledge Management process on the English Language teaching in English Language Division, Biskra University, in the academic Year 2017/ 2018. In order to achieve the objectives of the Study, we designed a Questionnaire to collect the initial information consisting of 56 statements on the sample members of the Study, which are 47 Teachers. In light of this, the data have been collected and analyzed, the hypotheses have been tested. the statistical Packages of social Sciences (SPSS.V 17) were used. There is Significant Statistical impact at the Significance Level of (0.05) for the Knowledge Management variable with its different dimensions on English Language teaching quality at English Division, Biskra University. Key words: Knowledge Management. ; English Language teaching Quality ; Higher Education. English Language Division ;. Biskra University. Jel Classification Codes : M10 ; A20