JPES_Vol 10 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/34966
JPES_Vol 10 N 02
Browse
Browsing JPES_Vol 10 N 02 by Author "مزوز عبدالحليم"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item دور الذكاء الاصطناعي في تحسين جودة مخرجات العملية التعليمية التعلمية(University of Eloued جامعة الوادي, 2024-06-30) مزوز عبدالحليم; حموش مسلمAbstract: The current study aims to know the professors’ opinions on the role of artificial intelligence in improving the quality of the outcomes of the educational learning process in some secondary schools in the state of Setif. The study included 50 male and female professors, who were chosen intentionally, and the psychometric conditions were calculated for the study tool represented by the questionnaire. The study reached the following results: There is a difference in professors’ opinions of the role of artificial intelligence in improving the quality of the outcomes of the educational learning process The procedural hypothesis is that there are differences in professors’ opinions of the role of artificial intelligence in improving the outcomes of the teaching-learning process according to the gender variable and the seniority factor . تهدف الدراسة الحالية الى تبيان أراء الاساتذة لدور الذكاء الاصطناعي في تحسين جودة مخرجات العملية التعليمية التعلمية في بعض ثانويات ولاية سطيف ، حيث شملت الدراسة 50 أستاذ وأستاذة، تم اختيارهم بطريقة قصدية، وحساب الشروط السيكو مترية لأداة الدراسة المتمثلة في الاستبيان، توصلت الدراسة إلى نتائج التالية: وجود اختلاف في أراء الاساتذة لدور الذكاء الاصطناعي في تحسين جودة مخرجات العملية التعليمية التعلمية في المرحلة الثانوية بالنسبة للفرضية العامة . ووجود فروق دالة إحصائيا في أراء الاساتذة لدور الذكاء الاصطناعي في تحسين مخرجات العملية التعليمية التعلمية تعزى لمتغير الجنس وسنوات الاقدمية بالنسبة للفرضيات الإجرائية