JALSL_Vol 15 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/31661
Browse
Browsing JALSL_Vol 15 N 02 by Author "بن شريك, مريم"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item آليات تأويل الرسالة الإشهارية في ظل اللسانيات العرفانية إشهار قهوة أروما - أنموذجا(جامعة الوادي - University of Eloued, 2023-12-05) بن شريك, مريم; مرغم, أحمديعد الإشهار المحرك الأساسي للكثير من العمليات التجارية، فهو عبارة عن خطة استراتيجية هادفة يستخدمها المسوق لجلب انتباه المتلقي وتوجيهه إلى القيمة النفعية الّتي يحظى بها المنتج والدفع به إلى عملية الاقتناء، ارتأينا أن نبحث في هذه الورقة العلمية عن درجة إدراك واستيعاب المتلقي لمحتوى الرّسالة الإشهارية المتعلقة بمنتج (قهوة أروما) وفق ما استجد في ميدان البحث اللساني من نظريات معرفية. Advertising is the main driver of many commercial operations. it is a purposeful strategic plan by the marketer to attract the attention of the recipient and direct it to the utilitarian value of the product and push him to the acquisition process. We decided to search, in this scientific paper, the degree of the perception and comprehension about the recipient of the content of the advertising message about the product (Aroma Coffee) according to the latest knowledge theories in the field of linguistic research.