Faculty of social and humanities sciences_PPI
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/115
Browse
Browsing Faculty of social and humanities sciences_PPI by Author "بن موسى، عبد الوهاب"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item إتجاهات طلبة الجامعة نحو استخدام المنصات الالكترونية التعليمية(2022-11-23) بن موسى، عبد الوهاب; بوفرة مختارهدفت الدراسة إلى التعرف على اتجاهات طلبة كلية العلوم الانسانية والاجتماعية جامعة معسكر نحو استخدام المنصات الالكترونية التعليمية، وكذا التعرف على الفروق في اتجاهات طلبة كلية العلوم الانسانية والاجتماعية نحو استخدام المنصات الالكترونية التعليمية تبعا لمتغ يي الجنس والمستوى الدراسي، تكونت عينة الدراسة من 031 طالبا وطالبة، طُبِّقَ عليهم مقياس الاتجاهات نحو استخدام المنصات الالكترونية التعليمية المكون من 21 فقرة، وتمت المعالجة الإحصائية للبيانات ببرنامج الرزم الإحصائية للعلوم الاجتماعية SPSS ، وكشفت النتائج إلى أن اتجاهات طلبة كلية العلوم الانسانية والاجتماعية نحو استخدام المنصات الالكترونية التعليمية إيجابية،كما أظهرت النتائج وجود فروق في اتجاهات طلبة كلية العلوم الانسانية والاجتماعية نحو استخدام المنصات الالكترونية التعليمية تبعا لمتغي الجنس ولصالح الطالبات،كما توصلت النتائج كذلك إلى وجود فروق في اتجاهات طلبة كلية العلوم الانسانية والاجتماعية نحو استخدام المنصات الالكترونية التعليمية تبعا لمتغي المستوى الدراسي ولصالح طلبة السنة الثانية علم النفس. Abstract: This study aimed to reveal the level of attitudes among students of Faculty of Humanities and Social Sciences towards the use of electronic platformsAs well as to recognise the differences in psychology students' attitudes towards using electronic platforms according to sex and level variables. The study sample consisted of 130 students ;The measure of attitudes towards the use of electronic platforms, consisting of 20 items, was applied to them; he data was statistically processed by the statistical package for social sciences (SPSS)program،The results revealed that psychology students' attitudes towards using electronic platforms are positive; in addition to the results that revealed statistically significant differences in attitudes towards electronic platform due to the sex variable and in favor of female students. As well as the presence of differences in the attitudes of psychology students towards statistics due to the academic level variable.