JSSR_Vol 04 N 04
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing JSSR_Vol 04 N 04 by Subject "criticism, education, educational theory"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item قراءة نقدية لنظرية جان جاك روسو التربوية(University of Eloued جامعة الوادي, 2016-10-01) بالطاهر, النوي; غرغوط, عاتكةيتضح أن أراء جان جاك روسو وكتاباته فيها الكثير من الافكار التربوية التي تعتمد عليها وتنادي بها التربية الحديثة والمعاصرة، كما انها كانت تشكل اعظم القيم التربوية في عصره بل انها تعتبر اساسا لحركات اجتماعية ونفسية وعلمية في التربية جاءت بعده ، على الرغم من ان في مضامينها الكثير من المبالغة والتطرف، وخاصة في مناداته بالحرية المطلقة والمبالغة في التعامل مع ميول المتعلم وحاجاته ورغباته، وكذا حرمانه المرأة من التعليــــــم It is clear that the views of Jean-Jacques Rousseau and his writings includes a lot of educational ideas that the modern and contemporary education depends on them ,besides they formed the greatest educational values of his time .Also,they considered basically as social, psychological and scientific movements in education which came after him .Despite their contents havea lot of exaggeration and extremism, especially in asking for freedom and exaggeration in dealing with the learner tendancy and his needs and desires , as well as depriving women from education