03.Seminars
Permanent URI for this communityhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/8
Browse
Browsing 03.Seminars by Subject ": E-Commerce, Entrepreneurs, Women, Arab Countries Jel Classification Codes : M21"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item التجارة الالكترونية ودورها في تحفيز المبادرات المؤسِّسة لرائدات الاعمال(University of Eloued جامعة الوادي, 2019-12-02) طروبيا, ندير; العرابي, مصطفىظهور التجارة الالكترونية اعطى دفعا قويا لحجم المبادلات التجارية العالمية، بفضل المزايا الكثيرة التي توفرها، من ضمنها انها ساعدت الكثير من الافراد على تحقيق ارباح كبيرة باقل جهد ممكن، وهي الفرصة التي حاولت الكثير من النساء استغلالها، ومن هنا كان الهدف من البحث هو الوقوف على الدور الذي تلعبه التجارة الالكترونية في خلق وتفعيل المبادرات النسوية للوصول الى عالم رائدات الاعمال، باستخدام المنهج الوصفي التحليلي، وقد توصلنا في نهاية البحث الى جملة من النتائج اهمها ان التجارة الالكترونية كانت السبب في تحويل العديد من ربات البيوت الى رائدات اعمال. Abstract: The emergence of e-commerce has given a strong impetus to the volume of global trade, because of the many advantages it offers, including that it has helped many individuals to make big profits with minimal effort, an opportunity that many women have tried to exploit. Therefore, the aim of the research was to identify the role played by e-commerce in creating and activating women's initiatives to reach the world of women entrepreneurs, using the descriptive analytical approach. At the end of the research we reached a number of results, the most important of which is that e-commerce has helped turn many housewives into entrepreneurs