03.Seminars
Permanent URI for this communityhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/8
Browse
Browsing 03.Seminars by Subject ": Digital Marketing"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item مساهمة التسويق الرقمي في تطوير الشركات بالجزائر -دراسة شركة أرفيا نموذجا(University Of Eloued جامعة الوادي, 2024-11-27) التجانين سميرة; ونيسي أسماءتهدف هذه الورقة البحثية لإبراز دور التسويق الرقمي ومدى مساهمته في تطوير الخدمات المقدمة للعملاء في المؤسسات الإنتاجية والخدمية لضمان استمراريتها ،حيث يعتبر التسويق الرقمي أداة فعالة لنجاح الشركات وتطوير خدماتها لذلك تطرقنا في القسم النظري للدراسة الى تحديد بعض التعريفات بالتسويق الرقمي واهميته واهدافه و المزيج التسويقي الرقمي , وفي القسم التطبيقي قد تم التعريف بالشركة محل الدراسة (ارفيا ) و اهم عوامل نجاحها وتطور عدد المنتجات منذ بداية نشاطها في الجزائر بالاظافة لتطور عدد فروعها وطريقة التسويق الرقمي لعملائها , حيث توصلت الدراسة لعدة نتائج من بينها ان التسويق الرقمي قد ساهم في تطوير منتجات شركة (ارفيا) وزيادة عدد فروعها و تحسين جودة الخدمات مع عملائها . This research paper aims to highlight the role of digital marketing and the extent of its contribution to the development of services provided to customers in production and service institutions to ensure their continuity, as digital marketing is considered an effective tool for the success of companies and the development of their services. Therefore, in the theoretical section of the study, we touched on defining some definitions of digital marketing, its importance, goals, and the digital marketing mix. In the applied section, the company under study (Arvea) was introduced, the most important factors for its success, and the development of the number of products since the beginning of its activity in Algeria, in addition to the development of the number of its branches and the method of digital marketing to its customers. The study reached several results, including that digital marketing has contributed to the development of the company’s products. (Arvea), increasing the number of its branches and improving the quality of services with its customers