JMS_Vol 02 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/15785
Browse
Browsing JMS_Vol 02 N 01 by Subject "The semiological approach, Roland Barthes, the electronic publicity image"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item -المقاربة السيميولوجية لرولان بارث في تحليل الصورة الإشهارية الإلكترونية -دراسة سيميولوجية لصورة إشهارية إلكترونية(جامعة الوادي - University of Eloued, 2018-03-01) زياد, إسماعيل; هابة, طارقتهدف هذه الدراسة إلى تسليط الضوء في كيفية تحليل الصورة الاشهارية من الناحية السيميائية وفق مقاربة رولان بارث ، التي تقوم على ثلاث مستويات (تعينية، تأويلية، ألسنية) حيث تساهم في قراءة أبعاد ودلالات الصورة الاشهارية ، وكنموذج أخذنا صورة خاصة بمتعامل الهاتف النقال اوريدو في الجزائر ، التي تعلن عن خدمة شريحة الهاتف النقال المتعددة الأحجام.This study aims at shedding light on how to analyze the semiotic image in the Roland Barth approach, which is based on three levels (descriptive, interpretive, and linguistic), which contributes to reading the dimensions and indications of the publicity image, and as a model we took a picture of the mobile operator Ooredoo in Algeria , Which announced the service of multi - size mobile phone.