JSSR_Vol 05 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/6903
Browse
Browsing JSSR_Vol 05 N 01 by Subject "التواصل البيداغوجي، الجودة، المرتكزات"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item جودة التواصل البيداغوجي بحث في الأسس والمرتكزات(University of Eloued جامعة الوادي, 2017-03-01) بروال, مختارنأمل من خلال هذه الدراسة محاولة بحث الأسس أو المنطلقات التي تميز كل نموذج تواصلي بيداغوجي من منظور نظرية العقد البيداغوجي، باعتبارها منطلقات مؤسسة أيضا لجودة فعل التواصل البيداغوجي عند كل نموذج؛ النموذج المتمركز حول الأستاذ والنموذج المتمركز حول الطالب، وقد تحددت هذه المنطلقات في منطلقات ابستمولوجية ومنطلقات سوسيولوجية ومنطلقات سيكولوجية وأخرى بيداغوجية acterize each model of communicative pedagogical from the perspective of the pedagogical theory of contract, as the premises are also Foundation for Quality did pedagogical communicate at each model;-centered teacher and model model student-centered, and these starting points defined in the premises epistemological The premises sociological and psychological perspectives and other pedagogical