JEFS_Vol 15 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/18392
Browse
Browsing JEFS_Vol 15 N 01 by Subject "التسويق الرشيق ، التفوق التسويقي."
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item دور التسويق الرشيق في تحقيق التفوق التسويقي- دراسة تقييمة من زبائن موبيليس وأوريدو(جامعة الوادي - University of Eloued, 2022-12-31) طلوش, فارسيهدف هذا المقال إلى إبراز دور تطبيق التسويق الرشيق في تحقيق التفوق التسويقي للمؤسسات، في عالم يشهد التغير الشديد والتوجه إلى الإبداع والبحث عن كل جديد، أين تم تقييم ذلك على مؤسسات تنشط ضمن خدمة شبكة الهاتف النقال في الجزائر الذي يشهد منافسة شرسة ما بين ثلاثة مؤسسات، بتقييم إتباع الأساليب التسويقية الرشيقة من طرف زبائن مؤسستين وآثار ذلك على تفوقها التنافسي، أين تم إستجواب عينة تقدر ب140 زبون، وتم التوصل إلى تفوق تنافسي لمؤسسة على أخرى جراء إتباع أبعاد رشيقة للممارسات التسويقية. This article aims to highlight the role of the application of agile marketing in achieving marketing excellence for organizations in a world witnessing extreme change and the tendency to creativity and search for everything new, by evaluating the adoption of agile marketing methods by the customers of both dealers and the effects of this on their competitive advantage, where was a sample estimated at 140 customers questioned, and the competitive superiority of one customer over another was reached as a result of following agile dimensions of marketing practice