JMS_Vol 06 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/19789
Browse
Browsing JMS_Vol 06 N 01 by Subject "Method, teaching, teaching methods, literary text, genres"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item طرائق تدريس النصوص الأدبية كتاب السنة الأولى متوسط نموذجا(جامعة الوادي - University of Eloued, 2022-06-01) فلكاوي, رشيدكثر الحديث في الآونة الاخيرة عن الإصلاحات التربوية وما يصاحبها من إعادة النظر في محاورها بشكل عام والجوانب المتعلقة بالعملية التعلمية التعليمية بشكل خاص، وقد أعيد النظر في كل أركانها استجابة لرهانات التطور العالمي الملحوظ في السياسات التربوية، ودعما للتوجه الخاص للدولة الجزائرية في شتى المجالات، خاصة ما يتعلق بالتعليم عبر أطواره المختلفة، لذا أصبح البحث النظري في مكونات العملية التعليمية خاصة في الشق المتعلق بطرائق التدريس عامة وتحليل النصوص الأدبية بشكل خاص ضرورة ملحة واستجابة حضارية لبناء منظومة تعليمية قوية وآمنة.There has been a lot of talk recently about educational reforms and the accompanying reconsideration of their axes in general and the aspects related to the educational process in particular. All of its pillars have been reconsidered in response to the bets of the global development marked in educational policies, and in support of the special orientation of the Algerian state in various fields, especially With regard to education through its various phases, therefore, theoretical research in the components of the educational process, especially in the part related to teaching methods in general, and the analysis of literary texts in particular, has become an urgent necessity and a civilized response to build a strong and safe educational system.