JSSR_Vol 05 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/6938
Browse
Browsing JSSR_Vol 05 N 02 by Subject "Costumer Relationship Management, the Press Institution, the websites."
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item تسيير العلاقة مع الزبون في المواقع الالكترونية للمؤسسات الصحفية دراسة استكشافية(University of Eloued جامعة الوادي, 2017-06-01) قدة, حمزةتنطلق هذه الدراسة من تصور تسويقي للعلاقة التفاعلية بين المؤسسة الصحفية وجمهورها باستخدام المواقع الالكترونية عبر شبكة الانترنت، باعتبار المؤسسة الصحفية مؤسسة إنتاجية تقوم بتصنيع المحتوى الإعلامي كمنتوج ثقافي، موجه إلى سوق المستهلكين المتمثل في الجمهور، وتقوم بتسويق وترويج هذا المنتوج بالاعتماد على أحدث العمليات التسويقية، وبما أن التوجه نحو الزبون يعتبر من التوجهات التسويقية الحديثة، فإن تجسيد وتفعيل هذا التوجه في المؤسسة الصحفية يحتاج إلى أحدث الوسائط الاتصالية لتحقيق وصول سريع وتفاعلي مع الجمهور، مثل البرمجيات المتاحة في مواقع الويب عبر شبكة الانترنت This study begins from marketing approach to the interactive relationship using the websites between the press institution and its customers. Considering the pres institution as productive institution that manufactures media content as as cultural product oriented to the consumer, that is, the public. For economic profits from selling this product, it needs the latest marketing operations and communications media like the websites application for successful marketing of the product.