Faculty of social and humanities sciences_PPN
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/106
Browse
Browsing Faculty of social and humanities sciences_PPN by Subject "تعليمية الرياضيات- المناهج التعليمية- السنة أولى متوسط"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item واقع ديداكتيك الرياضيات في المناهج التعليمية الجزائرية- منهاج السنة أولى متوسط نموذجا"(2016-11-07) باللموشي, عبد الرزاقمن خلال تحليلنا لمحتوى كتاب الرياضيات والوثيقة المرافقة له، وقفنا على عدة مفاهيم للديداكتيك من خلال التأكيد على تطبيق استراتيجيات حديثة في التدريس مثل حل المشكلات والتعلم التعاوني واستراتيجية المشروع وغيرها، وكذلك تغيير النظرة السلبية للخطأ وجعله الخطوة الأولى للنجاح في التعلم،كما لاحظنا تجسيد لمفهوم النقلة التعليمية، بواسطة تبسيط للمعلومات بشكل تدريجي حتى تصل للمتعلم في أبسط صورة، في حين وجدنا غياب بعض مفاهيم التعليمية التي تخدم الرياضيات كمادة مثل تاريخ العلوم. We analyzed the mathematics curriculum, where we stood on several concepts of the didactic through emphasis on the application of modern strategies in teaching, such as problem solving and collaborative learning and project strategy and others, as well as change the negative perception of the error and make the first step to success in learning, as we have noted the embodiment of the concept of educational shift, and the absence of some didactic concepts that serve as mathematics, such as the history of science.