AE_Vol07 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/36403
AE_Vol07 N 02
Browse
Browsing AE_Vol07 N 02 by Subject ": tourismtourism"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item أهمية التسويق السياحي في تطوير قطاع السياحة(جامعة الوادي University of Eloued, 2024-12-15) ياحي، توفيقتعتبر السياحة في الوقت الحاضر من أهم الانشطة الاقتصادية التي تحرص أغلب الدول على تنميتها وتطويرها. والجزائر تملك موارد ومؤهلات طبيعية ، وتاريخية، وثقافية تؤهلها لان تكون وجهة سياحية بإمتياز سواء للسياح المحليين اوالخارجيين. لكن رغم الامكانيات وأهميتها لم تنجح في جذب السياح دون وجود آليات فعالة للتسويق السياحي للترويج للمنتجات السياحية في الجزائر. من خلال هذه الورقة البحثية نهدف الى دراسة أهمية التسويق السياحي في تطوير قطاع السياحة مشيرا على واقع تسويق المنتج السياحي في الجزائر وتفعيله لجعله قبلة للسياح. Tourismisconsidered, at the present time one of the most important ecomicactivitiesthatmostcountrie are heenongrowing and geveloping.Algeria has natural, historialandcultural resources and qualification which quality it as a tourist destination par exelence, both for local and foreing tourist.How ever, dispitethes capabilities and their importance, it did not succeed in attracting tourist’s products in Algeria.Through this research paper,weaim to study the importance, of tourism marketing the tourism product in Algeriaand activating it to make it a destination for tourists.