AE_Vol07 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/36403
AE_Vol07 N 02
Browse
Browsing AE_Vol07 N 02 by Subject ": organizational crisis"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item الأزمة التنظيمية وإدارة الرهانات الإتصالية في البيئة الرقمية(جامعة الوادي University of Eloued, 2024-12-15) بوترعة، يسرىيهدف هذا البحث إلى تحديد أبعاد الأزمة التنظيمية وإلى إبراز أسس ومستلزمات الإدارة في البيئة الرقمية وسرد أهم الإستراتيجيات الإتصالية لمواكبة التهديدات التي تواجهها المنظمة، كما نركز من خلال هذه الورقة البحثية على مراحل سيرورة إدارة الأزمة الرقمية وأهم الرهانات الإتصالية التي تواجه المنظمة في سيرورة الإدارة. وإستخلصت الدراسة أن سيرورة إدارة الأزمة في البيئة الرقمية تعتمد مدى سيطرة المنظمة على الوضع إعتمادا على إظهار كفاءة الإستراتيجبة الإتصالية المتبناة إعتمادا على نوع الجمهور المستهدف، نوع الأزمة، وضعية المنظمة وحجم الخسائر، كما تتطلب عملية إدارة الأزمة الرقمية قياس الاتجاهات الناشئة والتهديدات المرتقبة وتحليل البيانات بهدف الإدارة الإستباقية للأزمة، يعتبر الإتصال رهان إستراتيجي في إدارة الأزمة التنظيمية فحسن إختيار المنبر والمضمون والدعامة الإتصالية، والحفاظ على البعد الأخلاقي وتبني الإبداع مع عدم إهمال المنابر الإعلامية كلها عوامل مفتاحية في عملية إدارة الأزمة التنظيمية. This researchaims to define the concept of organizationalcrisis in digital enviroment, as well asoutline communication strategies to keepup with the threatsfacingorganization. Through this research paperwe also focus on the process of digital crisis managementand communication challenges. The study concluded that the process of E-crisis management relies on how Organization's control the situation, Showing the efficiency of communications strategy based on target type audience, type of crisis, andsize of organization's losses, also the process of managing the E-crisis requires measuring emerging trends, potential threats and data analysis with a aimof proactive crisis. Communication is a strategic bet in managing organizational criseswhich depends on: Choosing the right platform, content and communication support, as well as preserving the ethical dimension and adopting creativity Without neglecting media platforms are all key factors.