AE_Vol 02 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/20398
Browse
Browsing AE_Vol 02 N 01 by Subject "الرضا,الثقة,الالتزام,العلامة التجارية,الزبون."
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item دراسة تأثير الرضا والثقة على الالتزام بالعلامة التجارية,دراسة حالة علامة كوندور.(جامعة الوادي - University of Eloued, 2019-06-30) عطاالله, لحسنالهدف من هذا البحث هو دراسة تأثير الرضا و الثقة على التزام الزبون بالعلامة التجارية كوندور ومن أجل تحديد هذا التأثير قمنا بدراسة ميدانية تم من خلالها توزيع استمارات موجهة لعدد من زبائن علامة كوندور مست حوالي 186 زبون , وتم تحليل معطيات الدراسة باستخدام أسلوب المعادلات الهيكلية واسلوب الانحدار المتعدد,وقد استنتجنا من خلال هذه الدراسة أن هناك تأثير ايجابي لكل من الرضا والثقة على التزام الزبون بالعلامة التجارية كوندور. The aim of this research is to study the effect of satisfaction and trust on brand commitment towards the Condor brand. In order to determine this effectࢫ ،we conducted a field studyࢫ ،in which a questionnaire was distributed to a number of clients of the Condor brandࢫ ،about 186 customers. The structural equation modeling (SEM) and multiple regression method were used to analyze the study dataࢫ ،we have concluded through this study that there is a statistically significant effect of satisfaction and trust on brand commitment.