Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Qasrawi, Roaa"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Conspicuous Consumption: How Do Pleasure And Guilt Affect Repurchase Decision
    (جامعة الوادي - University of Eloued, 2018-12-30) S Alnsour, Muhammed; Qasrawi, Roaa; Abualhayjaa, Haneen; Dababneh, Haneen
    This paper studies the interaction between emotions of guilt and pleasure and how they affect consumptions of luxurious products, as well as, the influence these two emotions have on each other. A questionnaire was developed to achieve the purpose of the study; a convenience sample of one hundred respondents was carefully selected from the upper social class customers, living in west Amman. Research findings demonstrate that while guilt may reduce consumers repurchase intention, the interaction of pleasure and guilt enhances their tendency to repurchase luxury as pleasure offsets the adverse effect of guilt تدرس هذه الورقة التفاعل بين العواطف من الشعور بالذنب والسرور وكيف تؤثر على استهلاك المنتجات الفاخرة ، فضلا عن تأثير هذين المشاعر على بعضها البعض. تم وضع استبيان لتحقيق الغرض من الدراسة. تم اختيار عينة ملائمة من مائة مستفتى بعناية من عملاء الطبقة الاجتماعية العليا الذين يعيشون في غرب عمان. تظهر نتائج الأبحاث أنه في حين أن الشعور بالذنب قد يقلل من نية المستهلكين لإعادة الشراء ، إلا أن تفاعل المتعة والشعور بالذنب يعزز ميلهم إلى إعادة شراء الرفاهية لأن المتعة تقابل الأثر السلبي للشعور بالذنب.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback