Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Noubli, Moufida"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Les activités ludiques comme élément favorisant la motivation de l'enseignement / apprentissage de la grammaire (cas des élèves de la 1ère année moyenne)
    (University of El-oued, 2022-11-27) Saidi, Sendes; Noubli, Moufida; Chennouf, Thouraia
    من خلال هذا العمل يتم تقديم اللعبة كوسيلة تعليمية قوية وتنطلق من تأثيرها واهتمامها التربوي للمتعلمين وتوضح كيفية استخدامها في ممارسة لغة أجنبية وهي اللغة الفرنسية. يؤكد الاستبيان المقدم في أطروحتنا حقيقة أن اللعبة تحتل مكانًا مهمًا في التدريس وكذلك في تجربة النشاط اللطيف ويؤكد أن التلاميذ يكونون أكثر حماسًا عند استخدام اللعبة. ينقسم عملنا إلى مرحلتين ، الأولى النظرية التي تعرض طرق التدريس ومفاهيم اللعبة واهتمامها بفصل اللغة ، والجزء الثاني يسمى عملي: ينتهي الاستبيان الخاص بمعلمي المستوى المتوسط حول دور الأنشطة المرحة في الفصل بتجربة نشاط في فصل الصف الأول المتوسط. Through this work the game is presented as a powerful educational means and goes from its influence and its educational interest for the learners and demonstrates how to use it in the practice of a foreign language which is French. The questionnaire presented in our thesis confirms the fact that the game occupies an important place in the teaching as well as the experimentation of the ludic activity and affirms that the pupils are more motivated when using the game. Our work is divided into two phases, a first theoretical one which presents the teaching methods and the notions of the game and its interest in language class, a second so-called practical part: The questionnaire for teachers of the middle level on the role of playful activities in the classroom and ends with an experimentation of playful activity in the middle class of first year.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback