Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Mebarki, Amel"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    A Stylistic Analysis Of The Arabic Advertising Discourse: The Case Of ‘ennahar’ Newspaper In Algeria
    (جامعة الوادي - University of Eloued, 2020-09-15) Mebarki, Amel
    Abstract The present research explores the discourse of advertising in printed newspapers in Algeria. It focuses on the stylistic features which characterize the discourse of advertisements and which aim to fulfil advertising primary task of persuading people to buy the product. The study provides analyses of advertising texts using corpus analysis approach. A total of 15 advertisements were selected as representative for the analysis. The advertisements were randomly taken from ‘Ennahar’ Algerian newspaper pressed in Arabic. The research reveals that the advertising discourse is characterised by a set of stylistic features which make of the advertising language a unique language, a language which is well crafted and designed to achieve advertising objectives of attracting, persuading and enticing the consumer into purchasing specific products or services ملخص باللغة العربية يدرس البحث الحالي خطاب الإشهار في الجرائد الجزائرية المطبوعة؛ الذي يركز على الميزات الأسلوبية التي ينفرد بها، و التي ترمي إلى تحقيق الهدف الأساسي المتمثل في إقناع الناس بشراء المنتوج. توفر الدراسة تحليلات للنصوص الإشهارية باستخدام منهاج تحليل النصوص المدونة. اختير15 إعلانا للتحليل بشكل عشوائي من جريدة 'النهار' الجزائرية المطبوعة باللغة العربية. أسدت هذه الدراسة إلى أن خطاب الإشهار يتميز بمجموعة من الميزات الأسلوبية التي تجعل من لغة الإشهار لغة فريدة من نوعها ، وهي لغة مصممة بشكل جيد لتحقيق الأهداف الإشهارية المتمثلة في جذب المستهلك وإقناعه بشراء منتجات، أو خدمات محددة

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback