Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Lebbihi Laid"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Comparative study of PWM and PDM in Class D Amplifiers
    (University of Shahid Hama Lakhdar - El Oued, 2024) Lebbihi Laid; Amamra Abdel-Latif
    Pulse width modulation (PWM) and pulse density modulation (PDM) are among the most important modulation techniques in demand today, especially in amplifiers. As amplifiers are divided into several classes, class D is the best one, providing high efficiency and low dissipation. This master’s dissertation is dedicated to a comparative study of PWM and PDM in Class D amplifiers and their effect on their performance through circuit complexity, simplicity, efficiency, and dissipation. PWM outperforms PDM in terms of circuit simplicity, performance, and cost-effectiveness, making it the preferred choice for Class D amplifiers. يعد تعديل عرض النبض (PWM) وتعديل كثافة النبض (PDM) من بين هذه التقنيات من أهم تقنيات التعديل المطلوبة اليوم، خاصة في مكبرات الصوت. مثل تنقسم مكبرات الصوت إلى عدة فئات، الفئة D هي الأفضل، حيث توفر كفاءة عالية وتبديد منخفض. إن رسالة الماجستير هذه مخصصة لدراسة مقارنة بين PWM و PDM في مكبرات الصوت من الفئة D وتأثيرها على أدائها من خلال تعقيد الدوائر، البساطة والكفاءة والتبديد. يتفوق PWM على PDM من حيث بساطة الدائرة، الأداء والفعالية من حيث التكلفة، مما يجعله الخيار المفضل لمكبرات الصوت من الفئة D

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback