Browsing by Author "Hammani, Chaimaa"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item La place du texte littéraire dans le manuel scolaire du FLE : état des lieux et proposition didactique, niveau 4ème A.M(University of Eloued جامعة الوادي, 2024) HOUBA Ouarda; MIDA Izdihar; Hammani, Chaimaaمنذ عام 1986 وحتى يومنا هذا، احتلت النصوص الأدبية دائمًا مكانًا بارزًا في الكتب المدرسية الجزائرية.تقدم الكتب قراءات أدبية غنية ومتنوعة، والوثائق المقدمة ليست دائمًا في متناول اليد حتى الساعة الرابعة صباحًا. التلاميذ الذين (لا زالوا) يواجهون صعوبات في قراءة وفهم النصوص الأدبية وغير الأدبية. في استطلاعنا، رأى 70% من الأساتذة الذين شملهم الاستطلاع أن دراسة النصوص الأدبية في دورات اللغة أمر بالغ الأهمية، حيث يمكن استخدام هذه النصوص لتطوير مهارات مختلفة لدى المتعلمين الجزائريين، لا سيما القراءة والتعبير الشفهي والكتابي. قراءة الأعمال الأدبية يمكن أن تنمي ذوقك في قراءة اللغة الفرنسية. إذا كانت النصوص تتوافق مع اهتمامات المتعلمين، فإن ذلك يمكن أن يسهل التعرض للأدب مع المساهمة في تنمية الأطفال كقراء. From 1986 to the present day, literary texts have always featured prominently in Algerian 4am textbooks. Even though the new 4th A.M. books offer rich and diversified literary readings, the documentation provided is not always within the reach of 4th A.M. pupils, who (still) experience difficulties in reading and understanding literary and non-literary texts. In our survey, 70% of the teachers questioned felt that the study of literary texts in language courses is crucial, as these texts can be used to develop various skills in Algerian learners, notably reading and oral and written expression. Reading literary works can develop a taste for reading French. If the texts correspond to learners' interests, this can facilitate exposure to literature while contributing to children's development as readers.