Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Ghrissa, Maria"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Les difficultés de la prise de notes chez les étudiants du département de français
    (University of Eloued جامعة الوادي, 2024) Tahraoui, Amina; Zoubeidi, Hakima; Ghrissa, Maria
    يتناول هذا البحث» صعوبات اتخاذ الملاحظات لدى طلاب الفرنسية في السنة الأولى في جامعة حمة لخضر بالوادي .«الهدف من هذا البحث هو تحديد التحديات التي يواجهها الطلاب عند اتخاذ الملاحظات في الصفوف، وفهم أسباب هذه الصعوبات، وتحديد العوامل التي تؤثر على قدرة الطلاب على اتخاذ الملاحظات بفعالية، وتقديم توصيات بهدف منها تعزيز النجاح الأكاديمي للطلاب. أكدت دراستنا أن طلاب الفرنسية في السنة الأولى في جامعة حمة لخضر في الوادي يواجهون مشكلات في اتخاذ الملاحظات بسبب نقصهم في معرفة أساسيات هذه التقنية وممارستها، وكذلك نقص فهمهم لأهميتها في التعلم. كما أن طول المواد وسرعة المدرسين أثناء الصفوف تلعب أيضًا دورًا في فعالية اتخاذ الملاحظات. يحتاج الطلاب إلى ممارسة هذه الطريقة لتحسين أدائهم الأكاديمي ويجب أن يوفر المدرسون موارد لمساعدة الطلاب على تحسين مهارات اتخاذ الملاحظات. This thesis focuses on "The difficulties of note-taking for L1 French students at the University HAMMA LAKHDHAR in El-Oued". The objective of this research is to identify the challenges that students face when taking notes in class, to understand the causes of these difficulties, to determine the factors that impact the students' ability to take notes effectively, and to propose recommendations for improvement to the University HAMMA LAKHDHAR in order to promote academic success for students. Our study confirmed that L1 French students at the University Hamma Lakhdar in El Oued face problems taking notes due to their lack of knowledge and practice of this technique, as well as their lack of understanding of its importance for learning. The length of modules and the speed of teachers during class also play a role in the effectiveness of note-taking. Students need to practice this method to improve their academic performance and teachers must provide resources to help students improve their note-taking skills.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback