JAER_Vol 09 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/32701
JAER_Vol 09 N 01
Browse
Browsing JAER_Vol 09 N 01 by Author "بلحميتي محمد"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item إسهامات القائم بالاتصال في إنجاح عملية تسويق منتجات البناء و التشييد بالجزائر - دراسة حالة للمؤسسة الاقتصادية الخاصة Grupopuma بولاية سيدي بلعباس(جامعة الوادي University of Eloued, 2024-03-31) بلحميتي محمدإن الهدف الرئيسي من خلال تقديم هذه الورقة البحثية محاولة إبراز دور القائم بالاتصال (المسوق) و مساهمته الفعلية في نجاح العملية التسويقية للمنتجات على مستوى المؤسسات الاقتصادية الخاصة بالجزائر و ذلك باعتباره همزة وصل بينها وبين البيئة المحيطة بها، و عنصرا فاعلا في عملية اتخاذ القرارات المتعلقة بالسياسة الاقتصادية و التسويقية لمنتجاتها من خلال توجيه رسائل اتصالية ذات مضامين تسويقية تهدف في مجملها لجذب المستهلك أو الزبون و إقناعه و التأثير فيه و توجيهه نحو منتجات معينة، معتمدا في ذلك على مجموعة من الصفات و الخبرات و المهارات الاتصالية الأمر الذي ينعكس إيجابا على سمعة هذه المؤسسات و صورتها الذهنية، و ضمان بقائها و استمرارها لأطول فترة ممكنة من خلال قراءته الاستشرافية لحالة السوق ومتطلبات الزبائن The main objective of this research paper, an attempt to highlight the role of the communicator (marketer) and his actual contribution to the success of the process of marketing products at the level of private economic institutions in Algeria. As a link between it and the surrounding environment, and an influential element in the decision-making process related to the economic and marketing policy of its products by directing communication messages with marketing effects that aim in their entirety to attract, persuade, influence, and direct the consumer or customer towards certain products. Relying on a set of qualities, experiences and communication skills, this reflects positively on the reputation and mental image of these institutions and ensures their survival and continuity for the longest possible period of time through their forward-looking reading of the market and the customer