JMRHS_Vol 08 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/19501
Browse
Browsing JMRHS_Vol 08 N 01 by Author "بن منصور, نصيرة"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item الاكتساب اللغوي لدى الطفل في ظل سيرورة لغة الأم- الطفل(جامعة الوادي - University of Eloued, 2022-10) بن منصور, نصيرةهدفت الدراسة التعرف إلى دور الأم في تنمية الرصيد اللغوي لدى الطفل و أهمية هذه المرحلة التي تعد المرحلة التأسيسية في تحديد مدى وضوح و قوة و سلامة لغة الطفل المستقبلية ، و هذا في ظل ذكر أهم الدراسات اللسانية التي اهتمت بالبحث في هذا الموضوع بالطرح و التحليل . تم التوصل إلى أن التعبير اللغوي عند الطفل بشكل عام يعكس إمكاناته الفكرية و الفعلية و التخيلية اعتمادا على المحيط و أهمية العلاقات التفاعلية و الأنشطة المعرفية و دورها في سيرورة اكتساب اللغة عنده كحقيقة مرتبطة بمكانة العلاقة التأثيرية التواصلية بين الأم و طفلها على وجه الخصوص ، كما تساعد علي تفسير أسباب تأخر النطق عنده ، ثم قيمة لغة الأم في مرحلة الطفولة ضمانا لاستمرار الدور النفس التربوي بين الخبرة الأسرية للطفل من جانب و الخبرة المدرسية من جانب آخر. this study aimed to identify the role of the mother in the linguistic balance of the development of the child and the importance of this stage is the stage constituent, which determines the clarity and strength and integrity of the future child language, and this is under mention the most important linguistic studies , which focused on research on this subject the Offering and analysis, and it was concluded that the linguistic expression of the child in general reflects the potential intellectual and actual and imaginary depending on the environment and the importance of interactive relationships and cognitive activities and their role in the process of language acquisition has a fact linked to the status of communicative influential relationship between the mother and her child on the face of particular, and Explain some of the reasons for delayed speech at the child, and the value of the mother tongue in childhood in order to ensure the continuation of the role of self - educational experience between the family of the child by the school and the experience of the other.