JMS_Vol 08 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/36749
JMS_Vol 08 N 02
Browse
Browsing JMS_Vol 08 N 02 by Author "خضير,رشيد"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item التسويق السياسي في الجزائر في ضوء التشريعات الإعلامية وقانوني الأحزاب والانتخابات(University of Eloued جامعة الوادي, 2024-12-17) خضير,رشيدتستهدف هذه المداخلة إلى التعرض للتسويق السياسي باعتباره عملية جديدة في العمل السياسي في الجزائر منذ إقرار الانفتاح والتعددية السياسية والإعلامية، وما نجم عن ذلك من إقرار قوانين تتعلق بالأحزاب والإعلام والانتخابات التي عدّلت وتممت وفقا للتطور والظروف السياسية العامة للبلاد على مدار أزيد من ثلاثة عقود من التعددية. وتركز هذه المداخلة على دراسة وسائل التسويق السياسي الإعلامية وضوابطها وفقا للقانون العضوي المتعلق بالإعلام 12-05، والقانون العضوي المتعلق بالأحزاب السياسية 12-04، والأمر 21-01 المتضمن القانون العضوي للانتخابات، وقانون السمعي البصري14-04، والمرسوم التنفيذي20-320 المحدد لكيفيات ممارسة الإعلام عبر الانترنت. Abstract The article aims to address political marketing as a new process in political work in Algeria since the adoption of openness and political and media pluralism, and the resulting adoption of laws related to parties, media and elections that were amended and completed in accordance with the development and general political conditions of the country over more than three decades of pluralism . This article focuses on studying the media means of political marketing and their controls according to the organic law related to the media 12-05, the organic law related to political parties 12-04, the order 21-01 including the organic law on elections, the audiovisual law 14-04, and the executive decree 20-320 specifying the methods of practicing media via the Internet .