JMS_Vol 05 N 01
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/17209
Browse
Browsing JMS_Vol 05 N 01 by Author "بوترعه, بلال"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item شبكات التواصل الاجتماعي ودورها في تعزيز ثقافة الحوار دراسة ميدانية على طلبة قسم العلوم الاجتماعية بجامعة الوادي(جامعة الوادي - University of Eloued, 2021-07-31) بوترعه, بلال; بريك, نور الدينتهدف هذه الدراسة إلى الكشف عن دور مواقع التواصل الاجتماعي في تعزيز ثقافة الحوار لدى الطالب الجامعي، وتمثلت عينة الدراسة في مجموعة من طلبة جامعة الشهيد حمه لخضر بالوادي، تمثلت في 100 مفردة من مجتمع البحث، وتم اعتماد المنهج الوصفي لوصف الظاهرة وتحليل نتائجها، وقد تم اختيار الأداة الأنسب لجمع المعلومات وهي استمارة الاستبيان لأنها إحدى وسائل الحصول على البيانات والمعلومات على نطاق واسع. وتمحورت إشكالية الدراسة حول تساؤل رئيس تمت صياغته على النحو التالي : ما دور شبكات التواصل الاجتماعي في تعزيز ثقافة الحوار لدى الطلبة الجامعيين؟ وقد سعت هذه الدراسة إلى تحقيق الأهداف الآتية: - معرفة بعض عادات وأنماط استخدام الطلبة الجامعيين لموقع فايسبوك. - الكشف عن دور استخدام الطلبة الجامعيين لموقع الفايسبوك في تعزيز ثقافة الحوار لديهم. This study aims to reveal the role of social networking sites in promoting the culture of dialogue among the university student, and the sample of the study was a group of students of the University of Martyr Hama Lakhdar in the valley, represented by 100 individuals from the research community, and the descriptive method was adopted to describe the phenomenon and analyze its results, and the most appropriate tool was chosen to collect information, which is the questionnaire form because it is one of the means of obtaining data and information on a large scale. The problem of the study was the question of a president who was drafted as follows: What is the role of social networks in promoting a culture of dialogue among university students? The study sought to achieve the following objectives: - to know some of the habits and patterns of use of Facebook by university students. - Revealing the role of university students' use of Facebook in promoting their culture of dialogue.