EDR_Vol 04 N 02
Permanent URI for this collectionhttps://archives.univ-eloued.dz/handle/123456789/17088
Browse
Browsing EDR_Vol 04 N 02 by Author "قرابصي, سارة"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item التسويق الرقمي: كيفية تطبيق التحول الرقمي في مجال التسويق(جامعة الوادي - University of Eloued, 2019-12-31) قرابصي, سارة; يحياوي, الهامملخص: يشهد العالم تحولا رقميا في جميع المجالات وقطاعات الأعمال، فأصبح انعكاس آثار التحوّل الرقمي على مختلف الأقسام في هيكلة المؤسسات من الأهداف المراد تحقيقها في وقت قياسي، ولكن يبقى السؤال مطروحا كيف يتم ذلك في مجال التسويق، حيث يواجه المسوقون تحديات وفرصا جديدة في هذا العصر الرقمي. وقد يكون التسويق الرقمي هو استخدام الوسائط الإلكترونية من قبل المسوقين للترويج للمنتجات أو الخدمات في السوق، حيث هدفه الرئيسي هو جذب الزبائن والسماح لهم بالتفاعل مع العلامة التجارية من خلال الوسائط الرقمية. وبالتالي، تهدف هذه الدراسة إلى توضيح التحدي الذي يكمن في مواكبة التأثير الدائم والمتزايد باستمرار من خلال فهم التغيرات الأخيرة في العالم بالتحول التقليدي إلى الرقمي في مجال التسويق. وقد توصلنا إلى أنه في سباق التحول الرقمي، تحتاج المؤسسات أولا وقبل كل شيء إلى تحديد منتجات/خدمات رقمية جديدة، وأشكال جديدة للتسويق، قنوات مبيعات جديدة من أجل تفاعل الزبائن معها. Abstract: The world is witnessing a digital transformation in all areas and business sectors. The impact of digital transformation on different departments in the structure of institutions has become one of the goals to be achieved in record time, but the question is how to do this in marketing. Marketers face new challenges and opportunities in this digital age. Digital marketing may be the use of electronic media by marketers to promote products or services in the market, where its main goal is to attract customers and allow them to interact with the brand through digital media. Thus, this study aims at clarifying the challenge of keeping pace with the ever-increasing influence by understanding the recent changes in the world by the traditional shift to digital in marketing. We have found that in the digital transformation race, enterprises first and foremost need to identify new digital products/services, new forms of marketing, new sales channels for customer interaction.