Journal of Research and Studies مجلة البحوث والدراسات
Permanent URI for this communityhttps://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/6025
Browse
Browsing Journal of Research and Studies مجلة البحوث والدراسات by Author "Naoua, Mohammed"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Assessing Communicative Language Ability By Means Of Bachman And Palmer's Model(University of Eloued جامعة الوادي, 2017-06-01) Naoua, MohammedAssessing communicative language ability refers to the process of collecting data by means of tests in order to make inferences about test takers' levels of language knowledge, and to measure the extent to which they can use this knowledge in contextual target situations. According to Bachman and Palmer (1996), this process requires the outline of frameworks delimiting the constructs to be tested and the development of methods describing how these constructs can be measured. The main aim of this article is to introduce Bachman and Palmer's (1996) conceptualization of language assessment, which can be used as a basis for developing valid and reliable tests. تهدف اختبارات اللغة الانجليزية حسب نموذج بكمان وبـــالمر (Bachman & Palmer, 1996) إلى قياس مستوى الكفاءة اللغوية للممتحنين وكذا مدى تمكنهم من استعمال هذه الكفاءة في سياقات مماثلة لمجالات دراستهم. ولكي تعكس النتائج المحتصل عليها في هذه الاختبارات المستوى الفعلي للممتحنين يقترح العالمان نموذجا يصف ماهية وكيفية عملية القياس والتقييم في المجال اللغوي. تحدد المرحلة الأولى من هذا النموذج الكفاءات الفرعية المستهدفة بالقياس وتبيّن مرحلته الثانية طرق وكفيات قياس تلك الكفاءات. تبين هذه الورقة أن استعمال نموذج بكمان وبـــالمر (Bachman & Palmer, 1996)لقياس الكفاءة التواصلية يؤدي إلى بناء اختبارات ذات مستوى عال من الصحة والصدقيةItem Teaching Methodology In Secondary Education: Unity Versus Diversity.(University of Eloued جامعة الوادي, 2009-06-01) Naoua, Mohammedتتعرَض هذه المقالة إلى تعاقب طرائق تعليم اللغة الإنجليزية في التعليم الثانوي بالجزائر وبصفة أخص في التعليم التكنولوجي حيث تثير نقطتين أساسيتين: أولاهما عدم استجابة الطريقة الأحادية لطموحات المتعلمين المنوعة, وثانيهما التعارض الواضح بين الطريقة الحالية المتمثلة في التركيز على الجانب الوظيفي للغة و واختبارات اللغة الإنجليزية في البكالوريا التي تضع معرفة القواعد همّها الأساسي. و تختم هذه الدراسة بتقديم اقتراحات لطريقة بديلة, تنتقي من مختلف الطرق الأخرى جميع العناصر التي تفيد العملية التعليمية Abstract This article describes the succession of English teaching methodology in Algerian secondary education; and more specifically in technology streams. It also raises two main concerns: the inadequacy of the-one-method techniques to meet learners' needs in schooling, and the compatibility of communicative language teaching with 'section two' in the Baccalaureate examination "Language Study" (ONEC 2001-2007). This study concludes with some suggestions for an alternative 'constrained eclectic way'.