Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/6987
Title: المشكلات العامة في دراسات الجمهور في بحوث الإعلام
Other Titles: The General Problems Of Media Audience Studies in Media Research
Authors: خضير, رشيد
Keywords: المشكلات العامة،دراسات الجمهور، بحوث الإعلام
The General Problems, Media Audience ,Media Research
Issue Date: 1-Dec-2017
Publisher: University of Eloued جامعة الوادي
Citation: مقال بمجلة الدراسات والبحوث الاجتماعية
Abstract: تعالج هذه الدراسة المشكلات العامة في دراسات الجمهور في بحوث الإعلام، من خلال تحليل استخدام النظريات والمقتربات المعرفية التي أبرزها التراكم الإميريقي في هذا المجال، وتهدف الدراسة إلى إبراز أهمية الدراسات المسحية وموائمتها لدراسات جمهور وسائل الإعلام، كما تتناول الدراسة بالتفصيل مشكلات المعاينة و حجم العينة، من خلال عرض ومناقشة نتائج الأبحاث التي قدمت حلولا لهذه المشكلة التي كثيرا ما تعترض الباحثين This study examines the general problems in media audience studies in media research. It analyzes the use of theories and approaches which highlighted by the empirical accumulation in this field. The study also aims to highlight the importance of survey studies and its adaptation with the studies of the media audience. The study discusses the problems of sampling and sample size, by presenting and discussing research results that provided solutions to this problem that researchers often face.
Description: مقال بمجلة الدراسات والبحوث الاجتماعية
URI: http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/6987
ISSN: 2352-9555
Appears in Collections:المجلد 05 العدد 04



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.