تقييم قدرة البنوك التجارية الجزائرية على جلب الادخار خلال الفترة 1998-2010

No Thumbnail Available

Date

2015-06-30

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

جامعة الوادي University of Eloued

Abstract

تعمل البنوك التجارية على جذب ودائع العملاء عن طريق تطوير الوعي الادخاري لديهم وتنميته ،ولا يكون ذلك إلا من خلال تقديم تشكيلة متنوعة من المنتجات و الخدمات المصرفية تتماشى مع مختلف شرائح المجتمع، باعتبار أن الأوعية المصرفية تعد مصدرا أساسيا في عملية التمويل، وأمام هذه الصورة لابد من تقييم دور البنوك التجارية الجزائرية في جلب المدخرات من خلال بعض المعايير التحليلية التي تستخدم لهذا الغرض stract: Commercial Banks aim to attract customer deposits through the development of their savings awareness. This can be through providing variety of banking products and services for the various segments of society on the grounds that banks are a key source in the funding process. In front of this image, we must assess the role of Algerian commercial banks in bringing savings through some analytical standards which are used for this purpose

Description

مقال- مجلة رؤى اقتصادية

Keywords

البنوك التجارية، الأوعية المصرفية، جذب الودائع، النشاط الائتماني، رأس المال الثابت, commercial banks, attract deposits, credit activity, fixed capital

Citation

مقال- مجلة رؤى اقتصادية