Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/3672
Title: "التسويق الفندقي في الجزائر دراسة حالة مجموعة من الفنادق في الجزائر "
Authors: يسرى, قريشي
حليمة, حمودي
عبد المؤمن, شعابنة
Keywords: التسويق ، التسويق الفندقي ،, الاقطاب السياحية للامتياز ، المقومات الفندقية
Marketing , hotel marketing , ,Tourism poles of excellence , hotel constituents .
Issue Date: 2019
Publisher: University of eloued جامعة الوادي
Abstract: "تهدف هذه الدراسة للتعرف على السياحة و اداء التسويق الفندقي في الجزائر ، تعد السياحة قطاعا حساسا يدعم عجلة التنمية بشتى مجالاتها ، لما لها من دور فاعل في خلق فرص العمل وجلب العملة الصعبة وتحقيق التوازن في ميزان المدفوعات، ويشكل نشاط التسويق الفندقي و السياحي العامل الرئيسي في تفعيل القطاع السياحي إذ يقوم بتحديد الرغبات الفندقية للسائح وتحريك دوافعه. من خلال التعريف بالقدرات الفندقية التي تزخر بها البلاد،;و كذلك السياسات و الاستراتيجيات المتبعة في الفنادق من اجل التسويق لخدماتها وهذا ما تجسد من خلال مخطط توجيهي الذي يركز على محاور أساسية في مقدمته يحدد خطة تسويق المنتج الفندقي في الجزائر . ""This study aims to identify tourism and hotel marketing performance, especially in Algeria. Hospitality is a sensitive sector that supports the development process in all fields because of its active role in creating job opportunities, bringing more currency and balancing the balance of payments. hotel marketing activity is the main factor in activating the tourism sector by studying and determining the hotel desires. Through the definition of the hotel capabilities of the country, As well as policies and strategies used in hotels to market their services, which focuses on the main axes in his introduction determines the marketing plan for hotels product in Algeria "
Description: مذكرة ماستر تسويق
URI: http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/3672
Appears in Collections:Department of commerce science_master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مموار كامل - charka charka.pdfمذكرة ماستر تسويق5.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.