تأثير مشاركة الجمهور عبر الفايسبوك في بناء الأجندة

No Thumbnail Available

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

جامعة الوادي University of eloued

Abstract

"ملخص الدراسة: هدفت الدراسة إلى تبيان تأثير مشاركة الجمهور عبر الفيسبوك في بناء الأجندة، وهذا باختيار عينة قصدية تمثلت في أخبار نشرات قناة الشروق الإخبارية في الفترة الممتدة من السبت 05 ماي 2018، إلى الجمعة 11 ماي 2018، باستعمال المنهج الوصفي وباستخدام أداة تحليل المحتوى لتحليل المضامين الاتصالية في كل من صفحة الشروق اون لاين وقناة الشروق الاخبارية. وخلصت الدراسة إلى: تكمن الجمهور من خلال صفحة الشروق أون لاين على جلب انتباه قناة الشروق الاخبارية من تكرار المواضيع التي يهتم بها ذلك الجمهور. إذا لم يتمن الجمهور من خلال مشاركته عبر تلك الصفحة اعادة بناء او التأثير بشكل مباشر على بناء الاجندة الاخبارية في قناة الشروق الاخبارية. " "Study Summary: The aim of the study was to determine the impact of public participation through Facebook in the construction of the agenda. This was done by selecting an intentional sample that appeared in Al-Shorouk news bulletin in the period from Saturday 05 May 2018 to Friday 11 May 2018 using the descriptive approach and using the content analysis tool to analyze communicative contents Al-Shorouk Online and Al-Shorouk News. The study concluded: The audience through Al-Shorouq Online has brought the attention of the Al-Shorouq news channel to the repetition of topics that are of interest to the audience. If the public does not wish to participate through that page, rebuild or directly influence the construction of the news agenda in Al-Shorouq news channel.

Description

مذكرة ماستر في الإعلام والإتصال تخصص سمعي بصري

Keywords

مشاركة الجمهور – بناء الاجندة – صفحة الفايسبوك – نشرة الاخبار- قناة الشروق., Participation du public - Établir l'agenda - Page Facebook - Bulletin d'information - Chaîne Al-Shorouk., Public participation - Building the agenda - Facebook page - News bulletin - Al-Shorouk channel.

Citation