دور المنظمة المتعلمة في تعزيز الانتماء التنظيمي

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

University of eloued جامعة الوادي

Abstract

هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على دور المنظمة المتعلمة في تعزيز الانتماء التنظيمي في مركز مكافحة السرطان الشهيد رزقي البشير بالوادي من وجهة نظر الموظفين بالمستشفى, واستخدمت الدراسة المنهج الوصفي التحليلي والمنهج الاستقرائي, وتطوير أداتين الأولى استبانة أبعاد المنظمة المتعلمة (التفكير النظمي, والرؤية المشتركة والتعلم الجماعي) وتكونت من(15) فقرة والأداة الثانية الانتماء التنظيمي وتكونت من (12) وتم تطبيق البحث على عينة مقدارها (70) موظف, وقد أظهرت الدراسة إلى عدو وجود دور للمنظمة المتعلمة في تعزيز الانتماء التنظيمي في مركز مكافحة السرطان بالوادي.The current study aimed to study the curriculum, and the study was used in studying the descriptive, analytical and inductive approach, studying two tools, a questionnaire and a learned association (thinking in education, shared vision and collective learning) (15) paragraphs, and the second tool, the second, organizational affiliation, and came from (12). A study on a sample of (70) employees showed that the study was proven to a group of papers in 2009, and it played a related role in promoting organizational affiliation in the fight against cancer in the valley.

Description

ماستر ادارة اعمال

Keywords

المنظمة المتعلمة, الانتماء التنظيمي, التفكير النظمي, الرؤية المشتركة, التعلم الجماعي., The learning organization, organizational affiliation, thinking about shared educational systems, group learning.

Citation