محددات المزيج التسويقي السياحي في ظل السياسة الوطنية للسياحة في الجزائر

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

جامعة الوادي university eloued

Abstract

تتدخل في البيئة التسويقية الكلية وأنشطة التسويق السياحي الكلية عوامل مختلفة بحكم طبيعة القطاع السياحي الذي تتكامل فيه الكثير من الأعمال سواء من حيث تأهيل العرض السياحي أو جودة خدماته السياحية لتلبية رغبات وحاجات الزبائن، والحكومة كأحد أهم الأطراف المتدخلة يكون جهدها ممثلا بالسياسة الوطنية لقطاع السياحي والتي تعبر الجزائر بواسطة المخطط التوجيهي للتهيئة السياحية عن مضمونها، وتعتمد في ذلك على هياكلها العمومية، والعمومية الإقتصادية حيث تتضمن هذه السياسة جهودا ذات دور في التسويق السياحي للمنتج السياحي الجزائري ووجهة الجزائر مقصد سياحي وفي هذه الدراسة نهدف إلى إبراز مدى أهمية مضامين السياسة الوطنية للسياحة التسويقية ودورها إلى جانب الإستراتيجية التسويقية والمزيج التسويقي السياحي للمنتج السياحي الجزائري.Many factors intervenes in macro-environment and marketing of tourism activities, because they are influenced by the nature of the tourism sector, which integrates a lot of business, both in terms of qualifying the tourism offer or the quality of tourism services to meet the needs of the customers, The government is one of the most important parties involved in tourism sector. that it use the national policy which is expressed with Master plan of tourist development, and it based on some publics Establishments to execute it, the policy of tourism includes some efforts that play a role in the tourism marketing of the Algerian tourism product and the destination of Algeria as "tourism destination". in this studying we want To highlight the importance of the implications of national policy for tourism marketing and its role in marketing strategy and tourism marketing mix for the Algerian tourism product.

Description

مذكرة ماستر تسويق سياحي

Keywords

السياسة الوطنية للسياحة- البيئة التسويقية الكلية- المزيج التسويقي السياحي, National Tourism Policy- Macro-environment of Marketing- Tourism Marketing Mix

Citation