03.Seminars
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 03.Seminars by Subject ": E-commerce, Small and Medium Enterprises, Sales Jel Classification Codes : M30 ; L25"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item أهمية التجارة الإلكترونية في زيادة مبيعات المشروعات الصغيرة و المتوسطة ( دراسة استبيانيه لإطارات ومسيري المشروعات الصغيرة )(University of Eloued جامعة الوادي, 2019-12-02) ضو, نصر; زياني, منيرةتهدف هذه الدراسة إلى توضيح أهمية التجارة الإلكترونية للمشروعات الصغيرة و المتوسطة في تحسين وزيادة حجم المبيعات وحل بعض المشاكل التي تواجهها هذا النوع من المؤسسات خصوصا في الجانب التسويقي ، ولقد حاولنا الاجابة على إشكالية الدراسة المتمثلة في "ماهو دور التجارة الالكترونية في الرفع من مبيعات المؤسسات الصغيرة والمتوسطة" ، وعلى هذا الاساس استخدمنا المنهج الوصفي والتحليلي في الجانب النظري والمنهج الاستنباطي والاحصائي في الجانب التطبيقي ، وذلك من خلال استقراء لآراء عينة من إطارات ومسيري تلك المؤسسات الصغيرة و المتوسطة على مستوى ولاية الوادي بواسطة الاستبيان كأداة للدراسة ، فكانت اهم نتيجة متوصل اليها أن التجارة الإلكترونية مدخل مهم لزيادة مبيعات المنتجة من طرف تلك المشروعات Abstract: This study aims at clarifying the importance of e-commerce in small and medium enterprises (SMEs) in improving and increasing the volume of sales and solving some of the problems that such institutions face, especially in the marketing side. It is an attempt to answer the problematic of "What is the role of e-commerce in raising sales of small and medium enterprises?" On this basis, the descriptive analytical approach is used in the theoretical part, and the deductive statistical approach is used in the practical part. A questionnaire is used as a tool to extrapolate the views of a sample of frames and managers of small and medium enterprises at the level of El Oued City. The most important finding is that e-commerce is an important entry for increasing the sales produced by these enterprises.