JSSR_Vol 03 N 04
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing JSSR_Vol 03 N 04 by Subject "la mémoire, difficultés d’apprentissage de la lecture, la lecture"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item سعة الذاكرة العاملة عند ذوي صعوبات تعلم القراءة(جامعة الوادي - University of Eloued, 2015-12) بزراوي, نورالهدىإنّ الهدف من الدراسة الحالية هو محاولة التعرف على العلاقة الموجودة بين سعة الذاكرة العاملة وصعوبات تعلم القراءة من خلال الكشف عن درجة التأثير والتأثر بينهما. كما تهدف أيضا إلى الكشف عن إمكانية وجود فروق دالة إحصائيا بين الأطفال العاديين والأطفال ذوي صعوبات القراءة في سعة الذاكرة لدى عينة من تلاميذ السنة الرابعة ابتدائي بثلاث مدارس ابتدائية بتلمسان. Abstract : The present study aims to try to identify the relationship between working memory capacity and the difficulties of learning to read by revealing the degree of impact and influenced them. It also aims to detect the possibility of a statistically significant differences between normal children and children with reading difficulties in memory capacity in a sample of fourth-year primary students in three primary schools in Tlemcen. Key words: working memory, learning difficulties, reading, reading.