قريبيز، حسام الدينساحي ،مصطفى2025-01-272025-01-272024-12-26قريبيز، حسام الدين. ساحي ،مصطفى . تأثير التسويق بالمحتوى عبر مواقع التواصل الاجتماعي في تعزيز النية الشرائية. مجلة الدراسات الإقتصادية و المالية. مج17. ع01. 26 ديسمبر 2024. كلية العلوم الإقتصادية والتجارية وعلوم التسيير. جامعة الوادي.1112-7961https://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/36966This study aims to shed light on the impact of content marketing through social media platforms on the purchasing intention of a sample of subscribers to the Royal Mill company should be present in good content, including (Relevance, Credibility, Value, And Attractiveness). The survey was used as a data collection tool with a sample size of 386 subscribers. Data analysis was performed using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS V26). The study concluded the presence of a statistically significant positive relationship between the combined elements of content marketing and the enhancement of purchasing intention among the study sample.en-USالتسويق بالمحتوىالملائمةالمصداقيةالقيمة،الجاذبيةالنية الشرائيةContent Marketingrelevancecredibilityتأثير التسويق بالمحتوى عبر مواقع التواصل الاجتماعي في تعزيز النية الشرائيةThe impact of content marketing through social media platforms on the purchasing intention: A field study of subscribers on social media platforms of Royal Mill company in LaghouatArticle