صخراوي, أسماءلعراب, سارة2023-05-012023-05-012021-12-31صخراوي، أسماء . لعراب، سارة. أثر تبني التعليم الالكتروني كأداة لإدارة المعرفة في مؤسسات التعليم العالي في ظل جائحة كوفيد 19 من وجهة نظر طلاب الجامعات. مجلة المنهل الاقتصادي. مج 04. العدد 03. 2021/12/31. جامعة الوادي[اكتب تاريخ الاطلاع] متاح على الرابط [انسخ رابط التحميل ]2602-7968https://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/21109مقالThis research came to shed light on the e-learning model as a tool for managing knowledge in educational institutions in light of the conditions imposed by the COVID-19 epidemiological crisis. A question as a tool for collecting data and distributing it randomly on university pages on social networking sites. On the other hand, the sample included students of the faculties of economic, commercial and management sciences, where (108) valid questionnaires were retrieved for statistical analysis, and structural equations modeling was used by the partial least squares method SEM-PLS through the SMART PLS program. V3. The study concluded that there is an effect of adopting e-learning (synchronous and non-synchronous) on the application of knowledge management processes in higher education institutions.Arالتعليم الالكتروني التزامني، التعليم الإلكتروني غير التزامني، عمليات إدارة المعرفة، مؤسسات التعليم العالي، جائحة كوفيد 19.أثر تبني التعليم الالكتروني كأداة لإدارة المعرفة في مؤسسات التعليم العالي في ظل جائحة كوفيد 19 من وجهة نظر طلاب الجامعاتThe impact of adopting e-learning as a tool for university management in higher education institutions in light of the COVID-19 pandemic from the perspective of university studentsArticle