خنيش, ليلى2020-06-092020-06-092015-09-01مقال بمجلة الدراسات والبحوث الاجتماعية2352-9555http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/6694مقال بمجلة الدراسات والبحوث الاجتماعيةتهدف هذه الدراسة لمعرفة العلاقة بين كل من الضغوط النفسية ودافعية الانجاز وقلق الامتحان عند الطلبة وتوصلت الى نتائج مفادها انه كلما زادت الضغوط النفسية نقصت الدافعية وزاد قلق الامتحان والعكس صحيح كلما قلت الضغوط النفسية زادت الدافعية ونقص قلق الامتحان. Psychological stress and its relationship with achievement motivation and test anxiety abstract: This study aims to determine the relationship between each of the psychological pressures and achievement motivation and test anxiety among students and reached to the results of that that the more psychological pressure decreased motivation and test anxiety increased, and vice versa, the less psychological pressure increased motivation and lack of test anxiety.Arالضغوط النفسية - دافعية الانجاز - قلق الامتحانالضغوط النفسية و علاقتها بدافعية الانجاز وقلق الامتحانArticle