بوضبية, مصباحي, زينب بشيرةزاوش, شويخة2020-12-162020-12-162020-10https://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/7827يسعىبحثناهذالدراسةآلياتالتدريبعلىمهارةالتحدثفيرياضالأطفال،وتعدمهارةالتحدثأهمالمهاراتالتيتساهمفيإكتساباللغة . وقدإتبعناالمنهجالوصفيمتخذينمنالتحليلوالإحصاءأداةإجرائية،حيثتمالإستفادةمنخبراتمجموعةمنمربيات. وقدتمتوزيعالإستبياناتالخاصةبالأبوين،والمربياتفيعدةبلدياتتابعةلولايةالوادي Our research seeks to study the mechanisms of speaking skill training in kindergarten, and speaking skill is the most important skill that contributes to language acquisition. We followed the descriptive approach, using analysis and statistics as a procedural tool. The experiences of a group of educators were used. The questionnaires for parents and nannies were distributed in several municipalities in the state of the Valleyآليات التدريب – مهارة التحدث – رياض الأطفالTraining Mechanisms - Speaking Skill - Kindergartenآليات التدريب على مهارة التحدث في رياض الأطفال دراسة ميدانية في بعض رياض الأطفال لولاية الواديMaster