عنيات, عبد الكريم2019-05-162019-05-162018-11-27https://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/841الملتقى الوطني حول إشكالية الهوية بين التاويل الإيديولوجي والفهم العقلاني -جامعة الشهيد حمه لخضر الوادي-يبدو لي أكثر فأكثر أن الفيلسوف ، باعتباره رجلاً ضرورياً للغد و ما بعد الغد، كان دائماً ولا بد أنه كان دائماً في تناقض مع وقته: كان عدوه دائماً المثل ؿ الأعلى اليوم " من هذا الاقتباس النيتشوي سوف نفكر في إشكالية الهوية في جانبها الفلسفي المتعلق بالمنطق الأرسطي كعلم مكمل لفلسفة التصور. وhttp://dspace.univ-eloued.dz/tools/edit-itemالجانب الآخر يعلق على التاريخ والنتائج الاجتماعية للثقافات البشرية . وهكذا سوف نقترح نظرية حول هوية الغد و بعد الغد. لتطبيق علم الأنساب الذي يكشف الأقنعة القديمة "It seems to me more and more certain that the philosopher, as a necessary man of tomorrow and the day after tomorrow, has always been and must have always been in contradiction with his time: his enemy was constantly the ideal of today. " From this Nietzschean quote we will think about the problematic of identity in its philosophical aspect related to Aristotelian logic as a complementary science of the philosophy of conception. And the other aspect attached to the history and social outcomes of human cultures. Thus we will propose a theory on the identity of tomorrow and the day after tomorrow, to apply the genealogy that reveals the archaic masksArالهوية، التحيين، الأرضنة، السيولة الهوية، النجازة والانفتاح، الوعي الكوكبيIdentity, actualization, Adaptation, fluidity of identity, Completion and openness, planetary consciousnessالهوية والمستقبل، نحو فك أسر الهويات المغلولة.Other