دومير عمار عبد القيومالاسود محمد2024-11-262024-11-262024-10-31دومير ،عمار عبد القيوم. الاسود، محمد . التسويق الرقمي في المؤسسات الناشئة بين الواقع و التحديات - دراسة حالة مؤسسة " بريستو "(presto ) -. مجلة إقتصاد المال والأعمال. مج09. ع02. 31 أكتوبر2024. كلية العلوم الإقتصادية والتجارية وعلوم التسيير. جامعة الوادي. [أكتب هنا تاريخ الإطلاع]. متاح على الرابط [انسخ هنا رابط التحميل].2543-3660https://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/35727This study aimed to clarify the reality of digital marketing in start-upsand shed light on the challenges that the latter face in applying digital marketing. This is by linking the dimensions of digital marketing and the challenges of the start-ups. The questionnaire tool was used to collect information and the statistical program SPSS to extract the results of the questionnaire. Which was distributed to the management level of the start-up “Presto” in the state of Tebess.The study also found that the start-up، Presto، focused on two dimensions of digital marketing (learning and communication) and that it did not show much interest in the rest of the dimensions (attraction، participation،and retention).en-USتسويق رقميمؤسسات ناشئةواقعتحدياتبريستوالتسويق الرقمي في المؤسسات الناشئة بين الواقع و التحديات - دراسة حالة مؤسسة " بريستو "(presto ) -Digital marketing in start-ups between reality and challenges- Presto case studyArticle