Mebarki, Amel2023-04-102023-04-102020-09-15Mebarki, Amel. A Stylistic Analysis Of The Arabic Advertising Discourse: The Case Of ‘ennahar’ Newspaper In Algeria. مجلة علوم اللغة العربية وآدابها. مج21. ع.02. 15/09/ 2020 جامعة الوادي. [أكتب هنا تاريخ الإطلاع]. متاح على الرابط [انسخ هنا رابط التحميل]716X- 2602http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/18967مقالAbstract The present research explores the discourse of advertising in printed newspapers in Algeria. It focuses on the stylistic features which characterize the discourse of advertisements and which aim to fulfil advertising primary task of persuading people to buy the product. The study provides analyses of advertising texts using corpus analysis approach. A total of 15 advertisements were selected as representative for the analysis. The advertisements were randomly taken from ‘Ennahar’ Algerian newspaper pressed in Arabic. The research reveals that the advertising discourse is characterised by a set of stylistic features which make of the advertising language a unique language, a language which is well crafted and designed to achieve advertising objectives of attracting, persuading and enticing the consumer into purchasing specific products or services ملخص باللغة العربية يدرس البحث الحالي خطاب الإشهار في الجرائد الجزائرية المطبوعة؛ الذي يركز على الميزات الأسلوبية التي ينفرد بها، و التي ترمي إلى تحقيق الهدف الأساسي المتمثل في إقناع الناس بشراء المنتوج. توفر الدراسة تحليلات للنصوص الإشهارية باستخدام منهاج تحليل النصوص المدونة. اختير15 إعلانا للتحليل بشكل عشوائي من جريدة 'النهار' الجزائرية المطبوعة باللغة العربية. أسدت هذه الدراسة إلى أن خطاب الإشهار يتميز بمجموعة من الميزات الأسلوبية التي تجعل من لغة الإشهار لغة فريدة من نوعها ، وهي لغة مصممة بشكل جيد لتحقيق الأهداف الإشهارية المتمثلة في جذب المستهلك وإقناعه بشراء منتجات، أو خدمات محددةenadvertising; language; stylistic features; Arabic; persuasionالاشهار؛ اللغة؛ الميزات الأسلوبية. العربية؛ الاقناعA Stylistic Analysis Of The Arabic Advertising Discourse: The Case Of ‘ennahar’ Newspaper In AlgeriaArticle