بن طالب سناءخرخاش ناديةرجم خالد2024-09-262024-09-262024-06-30بن طالب، سناء. خرخاش، نادية. رجم، خالد. أثر التسويق الرقمي على نمو المؤسسات الناشئة دراسة ميدانية على عينة من المؤسسات الناشئة بالجزائر.مجلة العلوم الإدارية والمالية. مج08. ع.01. 30 جوان 2024. كلية العلوم الإقتصادية والتجارية وعلوم التسيير. جامعة الوادي. [أكتب هنا تاريخ الإطلاع]. متاح على الرابط [انسخ هنا رابط التحميل].2602-6139https://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/34525The study aimed to elucidate the impact of digital marketing on achieving the growth of startups, To accomplish the study, we relied on an electronic questionnaire distributed to 40 startups from various states in Algeria, 36 usable questionnaires were retrieved and processed using the (SPSS v26),The study found a significant and statistically meaningful impact between the two variables, with a strong correlation too, This emphasizes the importance of adopting digital marketing within the startups companies, the study recommends the necessity of utilizing modern technologies in this field to ensure the achievement of a strong competitive position.arتسويق رقميمؤسسات ناشئةنموميزة تنافسيةDigital marketingstartupsGrowthCompetitive advantageأثر التسويق الرقمي على نمو المؤسسات الناشئة دراسة ميدانية على عينة من المؤسسات الناشئة بالجزائرThe impact of digital marketing on start-ups growth Field study on a sample of startups in AlgeriaArticle