سماح ،ريميإيمان ،زاوش2024-12-192024-12-192024https://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/36317مذكرة ماستر علوم اقتصاديةتهدف الى معرفة الدور الذي تلعبه إدارة الكفاءات في تحسين جودة الخدمة في مؤسسة بريد الجزائر ولاية الوادي، تمثلت عينة الدراسة في موظفين حيث تم توزيع استبانة كأداة لجمع البيانات، وقد تم التوصل الى النتائج التالية والمتمثلة في ان إدارة الكفاءات دور كبير في تحسين جودة الخدمة وانو كلما زاد الاهتمام بالعنصر البشري وتطويره داخل المؤسسة انعكس ذلك على خدماتها وانتاجياتها، كما بينت الدراسة وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين إدارة الكفاءات وجودة الخدمة في مؤسسة بريد الجزائر. It aims to know the role that competency management plays in improving the quality of service in the Algeria Postal Corporation, Oued Province. The sample of the study was employees, where a questionnaire was distrbuted data. The following results were reached, which are that competency management has a major role in improving the quality of service and that The greater the interest in the human element and its development within the organization, the greater the impact on its services and products. The study also showed that there is a statistically significant relationship between competency management and service quality in the Aleria Postal Corporation.en-USكفاءات، إدارة الكفاءات، جودة الخدمة، بريد الجزائر بالوادي. Competenciercompetency mangementquality of serviceAlgeria Post in El Oued.دور ادارة الكفاءات في تحسين جودة الخدمة: دراسة حالة مؤسسة بريذ الجزائر بالواديmaster