سياف, كهمان عبد الله2022-06-082022-06-082016https://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/11349ماستر علوم الحديثا دتع ل المحد بي م ارعب دب د ارعد ا ارترجديح بد ارد ا ا تعر دة د بد هد ا ارعد ا ا ق ندة ار ت درك ا ع د د بع ندة ار ت درك هد ا ت درك ارد ا ح بشدي أ ب تدرب شدي ا ت درك ارد ا ح بيملدبا أ بعلد عد فدير جح عل در الحدب ا تد في در ا دتد بد عندب ارتعدر ل أ ت دينيح ا تد ا رند ارد ح ا دتد بد تادعي هر دير ترك نتع ه ا اريمين على مختلف أ ج ق نة ار ت رك ار اعت بهر المح بي م.The saentist of the profet hadith uses many ways to choose bet ween the diffesent ways owlio speaks or says abadith specialize of his teacher his baok teacher his si auge whome liues of ap special scirnce Final the scien hesrs of hadithe dis hngwsls bet ween the says or the choose the connect one in theis report ican say what jwant shaw this special ponts of views wlio use be the scientin of trhadithArالمحدّثين,الترجيح,قرينة الاختصاصModernists, weighting, presumption of competenceالترجيح بقرينة الاختصاص عند المحدّثينMaster