لبيهي, خديجة2021-05-062021-05-062020-02-18لبيهي، خديجة. المعلم بيـن هشاشة التـأطير وضعف التأثيـــر. الملتقى الوطني الأول حول المدرسة الجزائرية الإشكالات والتحديات 18- 19 فيفري 2020. جامعة الوادي. [أكتب هنا تاريخ الإطلاع].متاح على الرابط [ انسخ هنا رابط التحميل]http://dspace.univ-eloued.dz/handle/123456789/8600الملتقى الوطني الأول حول المدرسة الجزائرية الإشكالات والتحديات 18- 19 فيفري 2020. جامعة الوادييعد المعلم عنصرا فاعلا في عملية التربية، فهو المحرك الذي بفضله تسير قاطرة التعليم نحو تحقيق الأهداف المرجوة، وحتى يكون لتلك الفاعلية أثرها على المعلم أن يكون فعالا قادرا على أداء دوره بكل احترافية، وذلك لن يتحقق دون تكوين جيد له وتدريب متججد مصاحب لعمله بشكل مستمر للوقوف على جوانب النقص ومعالجتها، وتطوير موطن القوة وتحسينها، خاصة في هذا العصر عصر الرقمنة و مجتمع المعرفة، فالمعلم ليس مخيرا بل مجبر على تحسين أدائه، حتى يمكن أن يكون مؤثرا في عملية التعليم، ويكون قادرا على المساهمة في إنتاج جيل يسهم في المضي بالمجتمع نحو التقدم والرقي. Abstract : The teacher is an active element in the education process, because it is the engine through which the education engine is moving towards achieving the desired goals, and so that this effectiveness has an impact on the teacher to be an effective capable of performing his role with all professionalism, and this will not be achieved without a good training and a glorious training accompanying his work continuously. To find out the shortcomings and address them, and to develop and improve the strength of strength, especially in this age of digitization and the knowledge society, the teacher is not good but rather is obliged to improve his performance, so that he can be effective in the education process, and be able to contribute to the production of a generation that contributes to the progress of society Towards progress and advancementArالمعلم، التأطير، التأثيرThe teacher, Framing, the influenceالمعلم بيـن هشاشة التـأطير وضعف التأثيـــرArticle